lunes, 10 de mayo de 2010

Recursos docents accessibles a la UB (22 d'abril al 4 de maig)

Síntesi dels continguts formatius treballats
Se'ns ha presentat el CRAI (Centre de Recursos per a l'Aprenentatge i la Investigació) de la Universitat de Barcelona, creat per a adaptar les biblioteques universitàries al EEES. Són molts els serveix i recursos que ofereix però, bàsicament, hem aprofundit en:

Recursos
- el catàleg de la UB: com cercar i tipus de recursos (posant èmfasi en la cerca de recursos electrònics a través del recercador).
- el Catàleg Col·lectiu de les Universitats Catalanes (CCUC): opcions de cerca.
- Bases de dades en educació.
- citacions bibliogràfiques i Refworks.
- publicació en obert i dipòsits digitals.

Serveis
- formació d'usuaris (pot ser sota demanda)
- accés des de fora de la UB (eduroam)

El mapa conceptual resultant és el següent:




Aplicació dels continguts formatius treballats
Aquest és un dels tallers amb més aplicació pràctica. Sovint la biblioteca és un espai poc explorat tant per professors com per estudiants. En el meu cas, sí coneixia moltes de les possibilitats que ofereix la biblioteca donat que fa uns anys vaig gaudir d'una beca de col·laboració amb la biblioteca de la Facultat de Biblioteconomia (ni més ni menys). També em vaig interessar fa uns anys en l'ús i gestió de Refworks, pel que vaig assistir a un curs que oferia la biblioteca de Mundet.

Malgrat això, les sessions m'han estat molt útils per a fer-me una visió més estructurada dels serveis i funcionament del CRAI, així com per a conèixer més possibilitats de cerca i ús de recursos que ens ofereix la biblioteca. És per aquest motiu que considero que tenint jo un major coneixement d'aquest entorn, puc oferir als meus alumnes més possibilitats de cerca i més opcions de serveis que abans desconeixia.

0 comentarios:

Publicar un comentario