Proposta de millora

L'assignatura en la que faré docència el proper curs serà "Comunicació en Educació´" del Grau de Pedagogia.

Al llarg d'aquesta carpeta, he estat treballant en base al Pla docent i al programa de l'assignatura en el que he participat en la seva redefinició amb la intenció de  millorar-lo  i d'incorporar algunes de les moltes idees que se'ns estan oferint en aquest Màster.




Després de diverses reunions amb l'equip docent, la proposta de millores per la propera edició d'aquesta assignatura recau en les accions següents:

  • Unió dels dos projectes en un i reducció de la complexitat de la tasca. Hem considerat que les anteriors tasques eren massa complexes i requerien masses hores de treball per a estudiants de 1r semestre del 1 curs. Es tracta de fer el projecte més accessible als seus coneixements per a aconseguir un bon producte d'aprenentatge. En anteriors edicions els alumnes havien de realitzar dos treballs de recerca:
    1. Dur a terme un treball de recerca sobre els processos comunicatius d'una institució. 
    2. Proposar estratègies i eines (guies, recursos audiovisuals, digitals, etc.)  de millora de la comunicació a l’escenari estudiat per a dur aquesta millora a la pràctica.  
    Considerem que l'anàlisi d'una institució des del punt de vista comunicatiu  és una bona pràctica però no creiem que sigui encertat utilitzar eines de recollida i anàlisi de dades sobre les quals no tenen prou domini ni fer propostes de millora sense tenir prou coneixements. És preferible que els esforços recaiguin en assolir les competències especificades a l'assignatura i no en qüestions pròpies d'altres cursos del grau, per aquest motiu hem realitzat una nova proposta de treball de l'assignatura.

    • Creació de material de suport per a la confecció d'entrevistes i per a la observació del centre. Com a resposta a algunes carències en els coneixements sobre els processos de recerca hem decidit confeccionar alguns instruments per a guiar el seu procés de recerca i d'aprenentatge.
      • En primer lloc, hem creat una fitxa d'identificació de la institució on s'estableixen les dades bàsiques d'aquesta. Això servirà als estudiants per a delimitar la informació essencial de la insitució i, als professors, pr a dur un control de les institucions i àmbits seleccionades.
      • També hem creat una graella d'identificació dels elements bàsics de la comunicació en la institució. D'aquesta manera ajudem als estudiants a organitzar i sistematitzar els diferents entorns i recursos comunicatius que s'utilitzen a la institució. 
      • Per últim, hem determinat que tots els grups facin només entrevistes. Per això, els facilitem un document on s'especifiquen algunes orientacions per a realitzar enrevistes
    • Incorporació del sistema de coavaluació entre grups de treball. Malgrat proposar l'aprenentatge col·laboratiu durant tot el procés, en l'avaluació semblava trobar-se un punt feble. És per això que hem decidit que els estudiants es facin el seguiment durant el curs (afavorint així que aprenguin els uns dels altres) i que en el moment de presentar el projecte cada grup ho faci respecte del grup que tenen assignat. D'aquesta manera creiem que hi haurà una transferència de coneixement i un aprenentatge significatiu. Creiem que quan ets capaç d'entendre i explicar el que fa un altre grup el teu aprenentatge ha estat, realment, significatiu. Aquí s'explica la proposta (també dins les orientacions del treball de l'assignatura)
    • Creació del bloc d'aula. Per tal de promoure el sentiment de grup i de complir amb la competència de transferir a la societat els coneixements i de promoure el seguiment del procés d'aprenentatge, el bloc és una bona eina. Aquest és el bloc creat.
















    0 comentarios:

    Publicar un comentario